Ayakkabı ihracatı 3 yılda yüzde 21 arttı
İSTANBUL (İGFA) –Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin (TASD) ev sahipliğinde düzenlenecek Dünya Ayakkabı Kongresi’nde konuşmacı olacak Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Lideri Erkan Zandar, “Bu yıl temamız ‘Geleceği Şekillendirmek’ olacak.
Kongrede yeni trendler, teknolojik gelişmeler ve sürdürülebilirlik başta olmak üzere bölümü ilgilendiren tüm kritik konular tartışılacak. Dijitalleşmede lider Türk deri ihracatçısı olarak Ocak-Eylül 2023 döneminde 931 milyon dolarlık ayakkabı ihracatı gerçekleştirdik. Ayakkabı ihracatımızda son üç yılda yüzde 21 artış yaşandı. Deri ve deri ürünleri ihracatımızda ayakkabının payı yüzde 62. Ana pazarımız Rusya’ya bu yıl 9 aylık dönemde geçen yıla göre yüzde 80 artışla 124 milyon dolarlık ayakkabı ihracatı gerçekleştirdik. Almanya’ya 67 milyon dolar, Irak’a ise 58 milyon dolarlık ayakkabı ihracatımızı yüzde 14 artışla gerçekleştirdik” dedi.
Başkan Zandar, “Pandemi döneminde dünyanın ilk dijital fuarı olan Shoedex2020’yi düzenledikten sonra Türk deri ihracatçıları olarak dünyada ilk kez Metaverse’de çalışmalarımızı sergiledik. Derneğimizin dijitalleşme faaliyetleri kapsamında Expo Riva Schuh Fuarı milli katılım organizasyonuna katılan firmalarımız her yıl çalışmalarını artırılmış gerçeklik teknolojisi ile EİB metaverse altyapısında sergiliyor. Bu kez Dünya Ayakkabı Kongresi’nde firmalarımızın çalışmalarını Metaverse ortamında artırılmış gerçeklik teknolojisi ile ziyaretçilere göstereceğiz. “Ziyaretçiler EİB Metaverse trend alanında çalışmalarımızı üç boyutlu, 360 derece inceleme şansına sahip olacaklar” dedi.
Firmaların çalışmalarının EİB için özel olarak geliştirilen, gerçekçi doku ve yansımaya sahip bir yazılımla modellenip üç boyutlu olarak sisteme entegre edileceğini anlatan Erkan Zandar, “EİB Metaverse trend alanında ziyaretçiler çalışmaları 360 derece inceleyebilecek. Daha önceki basımlardaki projelerden farklı olarak geliştirilen proje ile sisteme entegre bir kiosk ile derece ve dijital olarak gerçekleştiriliyor.” Seçecekleri ayakkabıları kendi ayakları üzerinde bizzat deneme şansına sahip olacaklar. Firma logolarını, fiyat aralıklarını, ürün kodlarını, eserlerin teknik özelliklerini ve firma bağlantı bilgilerini modellenen ortama entegre ederek, ziyaretçilerin katılımcı firmalarımızın dijital standlarını bulundukları yerden ziyaret etmelerine ve eserleri incelemelerine olanak sağlayacağız. “Üretim ve tasarım konusunda büyük ilerleme kaydeden şubemiz, yaptığımız çalışmalarla her geçen gün dijitalleşme sürecinde yeni bir eşiği geçiyor” dedi.